Main page / Projekt Managing Across Cultures

Projekt Managing Across Cultures

Aims of the project:

The project aims to offer students the opportunity to have a real-life experience that expands the knowledge, skills and attitudes that are important for international managers to be successful when doing an assignment abroad.  

English language skills:

Improving communicative skills (collaborating, reflecting, expressing oneself with clarity and precision, presenting an argument etc.) in English.

Intercultural aims:

  •  Enhancing cultural awareness and knowledge of more than one culture and social identities.
  •  Providing an overview of the popular dimensions of culture, including language, time orientation, use of space and religion.
  • Cultivating the capacity to discover and relate to new people from non-familiar contexts; developing global awareness by collaborating with representatives of other cultures.
  • Appreciate cultural differences.
  • Understanding the relationship between culture and the values prevalent in the workplace.
  • Understanding the implications of differences for building international relations among cultures.
  • Understanding major cultural dimensions and how they are related to communication practices.
  • Understanding how Hofstede's five dimensions of national culture can help a global manager to do his job more effectively.
  •  Understanding the impacts of working internationally, and the challenges encountered by organizations and their employees.

Developing new literacies:

  • Contributing to intercultural project teams to produce original works.
  • Getting used to locating, analyzing, evaluating and synthesizing information from a variety of sources and media.

Competences:

  • Intercultural competences
  • English language skills
  • Working in multicultural groups
  • Managing a project
  • Conducting simple research
  • Presenting a project

 

Reakce studentů

Ve dnech 11.10.-16.10.2015 se 7 studentů a jedna vyučující Provozně ekonomické fakulty MENDELU zúčastnili mezinárodního programu, jehož účelem bylo seznámit mladé studenty z různých zemí, škol a kultur s atmosférou, kterou obnáší spolupráce s lidmi s jiným smýšlením, jiným souborem hodnot a priorit. Jinak řečeno jsme se vydali do daleké Litvy s tím, že si dobře popovídáme s cizinci a třeba se u toho něco i přiučíme. Povídání i cizinců jsme se dočkali. Dokonce i Litva se zdála býti dostatečně litevská. Naše česká studentská skupina, postrádající zástupce něžného pohlaví, však byla značně překvapena intenzitou výukové části a její nepochybné efektivnosti.

Co jsme si představovali jako vylepšený turistický zájezd, se hned po prvním seznamovacím večeru ukázalo jako nedocenitelná zkušenost otevírající nám oči v doméně studia a pochopení cizích kultur. V osmičlenných různo-národnostních skupinách jsme okusili za necelý pracovní týden vše, co si jen člověk žijící v Litevské republice může přát. Shlédli jsme všechny dostupné památky a zajímavosti města Kaunas (2. největší město v Litvě -- které atmosférou a kompaktností nápadně připomíná Brno), navštívili jsme dvě firmy, kde jsme měli prostor pokládat obšírné dotazy za účelem sběru dat o místní mentalitě a také jsme měli možnost zhodnotit školský systém či zavítat do domácnosti litevské rodiny.

Tato komplexní sonda všech aspektů cizokrajné společnosti vyvrcholila poslední dva dny pobytu, kdy jsme měli za úkol vytvořit syntézu získaných dat a informací, a přetvořit je do konstruovaného reportu, potažmo prezentace, jež byla později předmětem hodnocení. Odprezentováním této závěrečné práce každá z 10-ti skupin splnila zadání projektu a předala pomyslnému budoucímu zaměstnanci litevské firmy dostatek informací, pro jeho snadnou a bezproblémovou integraci do tamější společnosti.

Česká delegace měla veliký úspěch napříč skupinami i národnostmi. Naši vrstevníci a kolegové z akademické obce určitě ocenili naše zapojení ve všech aktivitách, které byly v rámci projektu i mimo něj vyvíjeny a snad nebudu lhát, když budu tvrdit, že naše reputace jakožto Čechů i studentů Mendelovy univerzity značně vzrostla a těšíme se přízně nejednoho kolegy. K této skutečnosti neodmyslitelně přispěla průprava a podpora ze strany paní Mgr. Evy Abramuszkinové Pavlíkové, Ph.D., M.A., která nás vedla jakožto celek nejen v průběhu projektu, ale pomáhala nám ve všech aspektech přípravy i před samotnou výpravou. (Richard)  

Projekt byl pro mě přínosem ve spoustě věcech: ve zlepšení angličtiny -- student pozná jiné přízvuky, jiné výslovnosti zúčastněných států. Dalším přínosem bylo poznání spousty nových mentalit národností, především tedy Litevčanů -- obyvatel Kaunasu, kteří byli předmětem zkoumání, ale také všech zúčastněných států, se kterými jsme spolupracovali. Obrovským přínosem pro mě bylo spolupracování ve skupině, ano na to jsme zvyklí z ČR, ale přeci jen pracovat v jiném jazyce a s lidmi, kteří myslí jinak je velice rozdílné. Další velice přínosnou věcí bylo, jak se dokáže tým lidí za pouhý jeden týden spřátelit a spolupracovat a to ne pouze na "plánovaných" činnostech v programu. Úplně stejnou mírou jsme dokonale poznali obyvatele Kaunasu -- poznali jsme jejich historii, současnost a plány do budoucna. Velice zajímavá byla návštěva místní firmy a místní školy. Tento projekt byl pro mě velice dobrou zkušeností a jsem vděčný za to, že jsem se jej mohl zúčastnit. Určitě bych ho doporučil ostatním studentům, kteří chtějí dělat něco navíc a chtějí poznávat nové lidi a jejich rozdílné myšlení. Stojí za to. (Štěpán) 

Proč jsem jel? Říkal jsem si, že poznám nové lidi a pojedu na svůj první mezinárodní projekt se školou. Navíc jsem se na to díval jako takovou ochutnávku programu Erasmus. Vše začalo tím, že jsem poznal 6 stejně naladěných studentů PEF. Ale to je nic v porovnání s tím, co mě teprve čekalo. Poznal jsem neskutečně mnoho zajímavých lidí, zvyků, nešvarů a hlavně kamarádů. Kupodivu pro mě nebyl program ani tak o Litvě a její kultuře, ale o členech týmu, jehož jsem byl součástí. Možná bude trochu troufalé říct, že to byl zatím nejlepší týden mého života, ale on opravu byl! Dříve jsem se lehce pousmál, když někdo zpětně o Erasmu řekl, že to byl nejlepší půlrok života. Teď už vím, že to byla rozhodně pravda, a že já trouba nejel. Naučil jsem se pracovat ve skupině naprosto jinak uvažujících lidí a opravdu velká výzva ze začátku byla, abychom se všichni naladili na stejnou vlnu. To se nám povedlo během prvního dne. Co se odehrálo potom, to se nedá popsat. To se musí zažít. Závěr: Získal jsem spoustu nových kontaktů, zkušeností, určitě se i změnil můj pohled na svět a hlavně jsem si posunul své cíle. Pokud bych mohl někomu něco říct o MAC2anywhere bylo by to: "jeď"!(Adam) 

Fotogalerie

Dokumenty

NameDocument dateModificationsAttachment
Call for Intensive Businet Project MAC2Warsaw 201613. 05. 201613. 05. 2016 14:49:55  
MAC2Kaunas_Lecturers-Manual-201526. 10. 201526. 10. 2015 10:30:54